woensdag 24 december 2014

Zakkenvol spullen


Gisteren een groot deel van de dag bezig geweest met het wegwerken van gekregen spullen: zakken met kinderkleding en -schoenen en verbandmaterialen en medicijnen. Alle kleding gaat door m'n handen: ik kijk of er iets genaaid of gewassen moet worden (ik heb een geweldig vlekkenmiddel!) en sorteer vervolgens op kleertjes voor de verkoop en kleertjes voor het weeshuis.
Medicijnen en verbandmaterialen moet ik exact beschrijven vóór ik het kan opsturen. Voor de medicijnen moet ik kijken of ze gebruikt worden in Eritrea (daar heb ik een groot boekwerk van) en zo ja, dan moet er een Engelse bijsluiter bij. Met wat speuren vind je die op internet, maar inmiddels heb ik een digitaal archief opgebouwd met allerlei bijsluiters. Die medicijnen krijg ik overigens van mensen die ze niet meer gebruiken en ze anders weggooien. 
Vanmorgen stond alles klaar om opgeborgen te worden voor een volgende zending, we hebben daar op zolder een ruimte voor ingericht. De grote spullen, zoals rolstoelen, rollators en de blauwe vaten waarin we de spullen versturen, kunnen gelukkig nu opgeslagen worden in onze vernieuwde (en vergrote!) schuur.
Helaas kwam ik bij het opruimen op de zolder nog een grote zak verbandmaterialen tegen, die had ik daar even neergezet en was ik vergeten .... Vanochtend kon ik dus wéér aan de slag, maar nu is alles klaar én opgeruimd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten